Wiadomości z rynku

poniedziałek
25 listopada 2024

Nissan Interstar Extra L3H3P3 - firmowy furgon

Samochody dostawcze. Nissan Interstar w wersji Extra L3H3P3 2.5 dCi 120 KM
27.07.2007 00:00:00
Interstar to największy z dostawczaków Nissana, spokrewniony konstrukcyjnie z Renault Masterem. Od miesiąca razem z małymi ciężarówkami japońskiej marki jest oferowany także w krajowej sieci dystrybucyjnej Volvo Truck, skąd pochodzi testowany egzemplarz. W naszej opinii podstawowymi zaletami Nissana są: łatwe prowadzenie, dobre zestrojenie skrzyni biegów z turbodieslem, dobra widoczność do przodu i na boki i swobodny dostęp do ładowni. Minisy to natomiast przykrótkie siedziska i niewygodny dostęp do kabiny, mały zakres regulacji fotela kierowcy i mała szerokość między nadkolami w ładowni.
To odmiana L3H3P3, czyli najdłuższa i najwyższa (z największym z dostępnych czterech rozstawów osi). Stękam wdrapując się po niewygodnym stopniu do wysoko umieszczonej kabiny.
Po pół godzinie jazdy
Przystaję na chwilę, by podregulować miejsce za kółkiem, bo już czuję niewygodę. Kolumnę kierownicy można ustawiać tylko w poziomie, lecz na dokładniejsze dopasowanie stanowiska pracy pozwala jeszcze regulacja wysokości fotela kierowcy. Ale samo siedzisko jest przykrótkie - 450 mm i ma tylko 140 mm zakresu wzdłużnej regulacji fotela. Odsuwam go do tyłu, ale i tak ciasno, a do tego oparcie skrzypi, trąc o ściankę między kabiną a ładownią. Przydałoby się dodatkowe 60 mm zakresu regulacyjnego, co można uzyskać poprzez wyprofilowanie ścianki działowej, jak np. w Fordzie Transicie.
Obok, na dwumiejscowej kanapie pasażerskiej regulować można jedynie wysokość zagłówków, innych wygód nie ma. W sumie siedzenia pasażerów i miejsce pracy kierowcy nadają się raczej na krótsze niż dłuższe dystanse. Nie można natomiast narzekać na świetną widoczność do przodu i na boki. Do tyłu widać niewiele, jak w każdym tego typu aucie, przy czym trzeba pochwalić Interstara za duże, szerokokątne w dolnych częściach, lusterka boczne - elektrycznie regulowane i podgrzewane.
Trzy europalety w rzędzie
Swobodny dostęp do ładowni jest poprzez dwuskrzydłowe, symetryczne drzwi tylne, otwierane pod kątem 90 stopni, oraz rozsuwane z prawej strony. Mechanizmy zamków i prowadnice drzwi działają lekko, nie trzeba się szamotać. Niewysokie progi (543 mm) oraz spore otwory drzwiowe (z tyłu szeroki na 1540 i wysoki na 1870 mm, z boku odpowiednio 1.100 i 1.800 mm) ułatwiają czynności za- i wyładunkowe. Ładownia jest węższa niż np. w Peugeocie Boxerze. Minusem testowanego furgonu jest mała szerokość między nadkolami (1.282 mm), dla porównania Mercedes Sprinter - 1.340, a Peugeot Boxer - 1.422 mm. To w praktyce utrudnia manewrowanie wkładanym europaletami (mieszczą się trzy).
Do mocowania ładunku jest 10 uchwytów podłogowych. Za uchwyty burtowe trzeba dopłacić. Plus natomiast za okno w ściance działowej ładowni i kabiny oraz znajdującą się nad nim sporą półkę, która pomieści np. podręczny bagaż kierowcy i pasażerów.
Pośrednia wersja 2.5 dCi
Pod maską jest silnik o mocy 120 KM. Do wyboru dla furgonów jest jeszcze wersja 100-konna, a dla podwozi z kabinami oferowane są diesle 120 i 150 KM - wszystkie o tym samym litrażu.
Testowany Interstar przy swych sporych gabarytach zewnętrznych jest dość żwawym i sprawnym "dostawcą". Przy pełnym obciążeniu trudu ruszania ani jazdy się nie odczuwa, jednakże w teście auto paliło średnio o 2,2 l ON na 100 km więcej niż podaje producent.
Do zalet Interstara, oprócz łatwości prowadzenia i świetnego zestrojenia 6-biegowej skrzyni z silnikiem, należy też to, że równie dobrze może występować w roli nie tylko furgonu, ale i chłodni, ruchomego warsztatu, małej wywrotki czy nawet karetki pogotowia. Na razie walczy o rynek jako furgon dla firm.
Plusy
Łatwe prowadzenie, dobre zestrojenie skrzyni biegów z turbodieslem. Dobra widoczność do przodu i na boki. Swobodny dostęp do ładwoni.
Minisy
Przykrótkie siedziska i niewygodny dostęp do kabiny. Mały zakres regulacji fotela kierowcy. Mała szerokość między nadkolami w ładowni.
Dane techniczne Nissana Interstara Furgonu Extra L3H3P3 120 KM
Dopuszczalna masa całkowita 3.500 kg
Ładowność 1.536 kg
Objętość ładowni 13,9 m sześc.
Wymiary ładowni - długość / szerokość / wysokość 3.714 / 1.764 / 2.146 mm
Wymiary pojazdu - długość / szerokość / wysokość 5.899 / 1.990 / 2.716 mm
Rozstaw osi 4.078 mm
Silnik turbodiesel z common rail, R4, 16V
Pojemność silnika 2.464 ccm
Moc maksymalna 120 KM przy 3.500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1.500 obr./min
Prędkość maksymalna 140 km/h
Średnie zużycia paliwa w cyklu mieszanym (wg producenta) 8,8 l ON / 100 km
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym bez obciążenia (testowe) 9,8 l ON / 100 km
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym z obciążeniem 1.000 kg (testowe) 11 l ON / 100 km
Skrzynia biegów manualna 6-stopniowa
Napęd na przednie koła
Układ hamulcowy dwuobwodowy, wspomagany podciśnieniowo, tarcze z przodu (wentylowane) i tyłu
Wyposażenie testowanego pojazdu airbag kierowcy, ABS z EBD, centralny zamek z pilotem, wspomaganie ukł. kierowniczego, reg. fotela kierowcy (wzdłuż, na wysokość, pochylenie siedziska i oparcia, podparcie odcinka lędźwiowego), reg. pozioma kierownicy, elektryczna reg. szyb przednich i lusterek bocznych (podgrzewane), chłodzony schowek
Cena netto testowanego pojazdu 94.290 zł
Gwarancja mechaniczna / perforacyjna 3 lata lub 100 tys. km / 6 lat
Przeglądy techniczne co 30 tys. km
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.