Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

New Holland F 106.6 - lemiesze na nierówności

Maszyny budowlane. Równiarka New Holland F 106.6
09.11.2007 00:00:00
F 106.6 to najnowsza równiarka New Holland. Maszynę zaprojektowano we wchodzącej od dwóch lat w skład tej międzynarodowej grupy znanej, niemieckiej firmie O&K. Maszyna ma napęd na wszystkie koła. Tylne tworzą tzw. tandem napędzany za pomocą łańcuchów, zaś przednie mają napęd hydrostatyczny sterowany elektronicznie (przy każdym z kół znajduje się oddzielny siłownik). Tylny most zaopatrzono w blokadę hydraulicznego mechanizmu różnicowego. Zwalniana jest samoczynnie w sytuacji, gdy maszyna znajduje się na zakręcie.
Równiarka porusza się na sześciu kołach. Obuto je w opony terenowe w rozmiarze 405/70R20. Ma tzw. przegubową konstrukcję. Manewrowanie ułatwia łamana rama. Tuż pod przegubem znajduje się lemiesz operujący na szerokości 3.300 mm. Elementami wyposażenia są też: przedni lemiesz oraz trójzębny zrywak tylny penetrujący grunt na głębokość do 300 mm.
Zwraca uwagę wysokie umiejscowienie kabiny. Wynika to m.in. z chęci poszerzenia operatorowi pola obserwacji. W czasie pracy obie krawędzie lemiesza są w zasięgu wzroku operatora. Przeszklono całą ścianę przednią, a także niemal całe ściany boczne; tylna ściana szoferki ma okno od krawędzi dachu aż do pokrywy silnika. Dla poszerzenia pola obserwacji zaokrąglono tył maszyny. Obsługa F 106.6 jest podobna do stosowanej w innych maszynach budowlanych. Kierowanie odbywa się za pomocą tradycyjnej kierownicy, natomiast uruchomienie funkcji roboczych wymaga użycia dźwigni umieszczonej z prawej strony fotela operatora. Układ hydrauliczny mieści 170 l oleju.
Maszyna ma napęd na wszystkie koła. Tylne tworzą tzw. tandem napędzany za pomocą łańcuchów, zaś przednie mają napęd hydrostatyczny sterowany elektronicznie (przy każdym z kół znajduje się oddzielny siłownik). Tylny most zaopatrzono w blokadę hydraulicznego mechanizmu różnicowego. Zwalniana jest samoczynnie w sytuacji, gdy maszyna znajduje się na zakręcie. Jedną z zalet takiego rozwiązania jest ochrona ogumienia przed zbyt szybkim zużyciem. Koła osi przedniej na zboczach przechylają się względem osi, co zapewnia utrzymanie zaplanowanego toru jazdy. Lemiesz równiarki porusza się dzięki kołu zębatemu. Umieszczono je w osłonie, aby mechanizm nie uległ uszkodzeniu. Zabezpieczenie sprawia, że podzespół ten nie wymaga serwisowania.
Nową równiarkę napędza turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Sześciocylindrowa jednostka ma maksymalny moment obrotowy przy 1.400 obr./min, a wynosi on 500 Nm. Operator ma do dyspozycji dziewięć biegów, z czego trzy to biegi wsteczne. Zbiornik paliwa mieści 189 l.
Wybrane dane techniczne równiarki New Holland F 106.6
Wymiary (dł./szer./wys.) 8.888 / 1.900 / 3.626 mm
Masa robocza 11.200 kg
Pojemność silnika / moc maksymalna 5.880 ccm / 135 KM
Promień skrętu 6.500 mm
Maksymalna wydajność pompy 95 l/min
Maksymalne ciśnienie w układzie hydraulicznym 200 barów
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.