Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

DAF CF i XF105 z większym wypasem

Samochody ciężarowe. Retusz a'la DAF
28.11.2008 00:00:00
DAF - holenderski producent zmodernizował swoje czołowe modele ciężarówek – serię CF i XF105. Pojawiły się nowe skrzynie biegów i intarder oraz bogatsze wyposażenie i lepsze materiały wykończeniowe w kabinach. Od przyszłego roku kabiny samochodów ciężarowych DAF CF i XF105 mają być bardziej atrakcyjne dzięki zastosowaniu nowych materiałów i zmianie barw. Będą trzy wersje kolorystyczne: łagodny żółty, czerń palona oraz ciemny beż. Ponadto wszystkie modele CF oraz XF105 otrzymają nowe, lepiej wyprofilowane, fotele. W topowej kabinie XF105 Super Space Cab pojawi się dwukolorowa deska rozdzielcza. Jej górną część utrzymano w ciemniejszej tonacji, dolną zaś w jaśniejszej.
Jedną z najważniejszych nowości jest 12-stopniowa manualna skrzynia biegów (ZF Ecosplit), która pojawi się na początku przyszłego roku w miejsce stosowanej obecnie przekładni 16-biegowej. Nowa skrzynia jest o 30 kg lżejsza i, jak twierdzi producent, jej praca jest bardziej komfortowa i wydajna od dotychczasowej „szesnastki”. Będzie również nowy intarder o mniejszych wymiarach i o szybszym czasie reakcji od obecnie stosowanego. Rozszerzona zostanie liczba dostępnych przełożeń tylnych mostów.
Od przyszłego roku kabiny pojazdów CF i XF105 mają być bardziej atrakcyjne dzięki zastosowaniu nowych materiałów i zmianie barw. Będą trzy wersje kolorystyczne: łagodny żółty, czerń palona oraz ciemny beż. Ponadto wszystkie modele CF oraz XF105 otrzymają nowe, lepiej wyprofilowane, fotele. W topowej kabinie XF105 Super Space Cab pojawi się dwukolorowa deska rozdzielcza. Jej górną część utrzymano w ciemniejszej tonacji, dolną zaś w jaśniejszej.
Wydłużona zostanie lista wyposażenia dodatkowego. Pojazdy serii CF i XF105 będzie można zamówić z systemem Adaptive Cruise (aktywny tempomat) z funkcją Forward Collision Warning (ostrzeganie przed uderzeniem przodem pojazdu). Adaptive Cruise jest odpowiedzialny za utrzymanie stałej, zaprogramowanej odległości od pojazdu jadącego z przodu. W razie potrzeby, czyli jeśli auto poprzedzające zwolni, to samo zrobi DAF z układem Adaptive Cruise. W zależności od prędkości i wymaganej siły hamowania jest to realizowane kolejno poprzez zredukowanie obrotów silnika, załączenie hamulca silnikowego, intardera i w końcu hamulców zasadniczych.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.