Wiadomości z rynku

poniedziałek
25 listopada 2024

Pojazdy budowlane MAN Euro 6

Nadal ładowne i łatwe w zabudowie
21.03.2014 00:00:00
MAN od niedawna oferuje nową gamę pojazdów budowlanych z silnikami Euro 6. Nowością są także kabiny kierowców, podwójna kabina dostępna w typoszeregach TGL i TGM oraz ciężka czteroosiowa wywrotka o całkowitej masie dopuszczalnej 50 ton, przeznaczona dla górnictwa odkrywkowego. Nowe pojazdy TGX i TGS mają całkowicie nowy przód z harmonijnie zintegrowanym stalowym zderzakiem.
MAN od niedawna oferuje nową gamę pojazdów budowlanych z silnikami Euro 6. Nowością są także kabiny kierowców, podwójna kabina dostępna w typoszeregach TGL i TGM oraz ciężka czteroosiowa wywrotka o całkowitej masie dopuszczalnej 50 ton, przeznaczona dla górnictwa odkrywkowego. Nowe pojazdy TGX i TGS mają całkowicie nowy przód z harmonijnie zintegrowanym stalowym zderzakiem.
Nowe pojazdy TGX i TGS mają całkowicie nowy przód z harmonijnie zintegrowanym stalowym zderzakiem. Stalowy trzyczęściowy zderzak dostępny jest także w pojazdach TGL przeznaczonych do normalnego ruchu drogowego oraz typoszeregu TGM w wersjach z napędem do poruszania się po drogach i wersjach z napędem na wszystkie koła.
Jak zapewania producent, nowe wnętrze kabiny kierowców w zaprezentowanych dotychczas pojazdach MAN TGL i TGM zostało dobrze przyjęte przez klientów. Zapewnia ono większy komfort i jest bardziej funkcjonalne, dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów wykończeniowych i przyjaznych dla kierowcy urządzeń obsługi. Wygląd zewnętrzny zmienionej podwójnej kabiny dla pojazdów TGL i TGM został dostosowany do charakterystycznej linii pojazdów Euro 6, a wnętrze otrzymało nowe wyposażenie.
Szczególne wymagania wobec pojazdów budowlanych
Przedsiębiorstwa działające w branży budowlanej są zainteresowane nie tylko możliwością efektywnego zastosowania pojazdów i ich dużą wytrzymałością. Istotnym aspektem jest także duże obciążenie użytkowe, czyli możliwie jak najniższa masa własna pojazdów, gdyż najczęściej są one użytkowane przy pełnym załadunku. Konstruując silniki Euro 6 i związane z nimi systemy oczyszczania spalin inżynierowie MAN starali się w jak najmniejszym stopniu ograniczyć dostępne obciążenie użytkowe.
Drugi aspekt dotyczy zapewnienia wygodnej konstrukcji pod zabudowę uwzględniającej bardzo szeroki zakres zastosowania pojazdów MAN w branży budowlanej i górniczej. Nowy system oczyszczania spalin nie mógł w założeniach konstruktorów ograniczać możliwości wykonywania zabudów pojazdu. Efekt tych starań jest pomyślny - powyżej górnej krawędzi ramy nie ma żadnych elementów pojazdu, które mogłyby utrudnić montaż zabudowy. Specyfikę branży należało uwzględnić przy projektowaniu bocznych przestrzeni zabudowy. Wsporniki wywrotek z żurawiem do ładowania, hydrauliczne zbiorniki i pompy oleju do zapewnienia napędu do obsługi zabudowy i montażu dodatkowych urządzeń, takich jak pług śnieżny, szczotka czy sprężarka do silosów są przykładem dobrego i przyjaznego dla użytkownika rozwiązania. Specyficzne rozmieszczenie tłumików spalin, zbiorników na olej napędowy i zbiorników AdBlue oraz podniesione do góry końcówki rur wydechowych świadczą o dostosowaniu pojazdów do potrzeb branży i producentów zabudów.
Ważnym aspektem uwzględnianym w pracach konstrukcyjnych nad układem napędowym było zapewnienie silnego ciągu przy małych obrotach silnika, co odgrywa istotną rolę przy prowadzeniu pojazdów budowlanych i pojazdów z napędem na wszystkie koła. Nowe silniki w porównaniu z silnikami Euro 5 uzyskują maksymalny moment obrotowy już przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu pełen moment obrotowy osiągany jest bardzo wcześnie.
Element identyfikacyjny - stalowy zderzak
Odporny zderzak stalowy - charakterystyczny element wyposażenia pojazdów budowlanych i komunalnych - został zmodyfikowany w ramach prac nad nowym wzornictwem pojazdów z silnikiem Euro 6. Zderzak ten jest teraz we wszystkich typoszeregach MAN trzyczęściowy, co pozwala ograniczyć koszty ewentualnej naprawy. Duże otwory chłodnicy zapewniają chłodzenie silnika Euro 6 podczas eksploatacji pojazdu w każdych warunkach. Zintegrowany stopień ułatwia kierowcy czyszczenie przedniej szyby. W typoszeregach TGS i TGX tablica rejestracyjna zasłania przedni zaczep transportowy ograniczając w ten sposób jego zanieczyszczenie. W razie potrzeby uchwyty tablicy rejestracyjnej mogą być złożone do dołu.
Wyraziste wzornictwo i nowy symbol lwa dla pojazdów Euro 6
Nowa linia frontu pojazdu jest atrakcyjna optycznie, ale także uwzględnia wymagania techniczne Euro 6. Optymalizacja pod względem aerodynamicznym kolumn A, osłon i zderzaków przyczynia się do poprawy systemu przepływu chłodzącego powietrza i ogranicza zużycie paliwa.
Dzięki przesuniętej w dół górnej krawędzi klapy czołowej odsłonięte zostaje zakrycie wycieraczek. Utrzymana w czarnej tonacji strefa z wycieraczkami szyby przedniej powoduje optyczne zwiększenie powierzchni szyby. Szeroko otwarte osłony od wiatru w połączeniu z osłoną chłodnicy w kształcie V i z otworami chłodnicy tworzą dynamiczne wzornictwo całej czołowej części pojazdu.
We wszystkich pojazdach MAN - niezależnie od ich przeznaczenia (w budowlanych, dostawczych i dalekobieżnych) nowa sylwetka lwa umieszczona jest w centralnym miejscu, na chromowanej listwie kratki chłodnicy. W ten sposób lew - znany na całym świecie symbol siły MAN - zyskał większą dynamikę. Nowe umieszczenie logo jest także korzystne dla powszechnie znanego literowego symbolu MAN. Litery te zostały trochę powiększone i są lepiej widoczne w centralnym miejscu kratki chłodnicy.
Kompetencja w branży budowlanej od prawie 100 lat
Pojazdy ciężarowe z wywrotkami firma MAN wprowadziła już prawie 100 lat temu. Współpraca ze znaną monachijską firmą Meiller specjalizującą się w konstruowaniu zabudów do wywrotek rozpoczęła się w 1916 roku. W 1925 roku MAN wprowadził do programu swoich produktów pojazdy ciężarowe z wywrotkami firmy Meiller.
Od ponad 75 lat firma MAN gromadzi doświadczenie w zakresie konstrukcji pojazdów z napędem na wszystkie koła. W 1937 roku firma przystąpiła do prac konstrukcyjnych nad trzyosiowym pojazdem z napędem na wszystkie koła, który był produkowany dla wojska. Trzy lata później na rynku pojawił się także dwuosiowy pojazd ciężarowy z napędem na wszystkie koła MAN ML 4500 A. Z tego rozwiązania niemiecka firma skorzystała w okresie powojennym przy budowie traktorów. W 1948 roku MAN zapisała się w historii traktorów wprowadzając napęd na wszystkie koła w ciągnikach rolniczych. Od 1952 roku producent ponownie zaoferował pojazdy ciężarowe z napędem na wszystkie koła wprowadzając typoszereg MK, a zwłaszcza generację z krótką kabiną pod koniec lat 50. ubiegłego wieku. Równocześnie powstał dedykowany wojsku Typ 630, wyprodukowany w wielu egzemplarzach. W ten sposób firma MAN mogła potwierdzić swoją kompetencję producenta niezawodnych i wytrzymałych pojazdów z napędem na wszystkie koła. Umocniła ją jeszcze bardziej konstruując i produkując dla Bundeswehry i innych armii całą rodzinę pojazdów przeznaczonych do poruszania się w terenie. Od tego czasu pojazdy ciężarowe z napędem na wszystkie koła znajdują się w programie produkcji MAN.
Kompetencja MAN w branży budowlanej opiera się także na wieloletnim doświadczeniu w zakresie konfiguracji podwozia i napędu w pojazdach o przeznaczeniu specjalnym. Znajduje to swoje odzwierciedlenie na przykład w specjalnie zaprojektowanym podwoziu pod zabudowę betoniarek samochodowych. Innowacyjne rozwiązania ostatniego dziesięciolecia - hydrauliczny napęd osi przedniej MAN HydroDrive czy retarder wodny MAN PriTarder - zostały oczywiście zastosowane także w nowych pojazdach z silnikami Euro 6 przeznaczonych dla budownictwa.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.